Prille L I E F D E

Ze zijn bijna drie weken 'een setje'(ja, zo noemen ze dat zelf!) Jorijn en Jasmijn. Wat zijn ze samen leuk!! Ik smelt echt als ik die twee samen zie.

Samen met mij lezen ze 's morgens op school, beide op hun eigen niveau (want tot hun grote verdriet gaat Jasmijn na de zomer nog niet naar groep 4...) Heel lief helpt Jorijn haar met de woordjes. Geduldig en met aandacht. En zij luistert als Jorijn een bladzijde leest. Eigenlijk zit ik er maar voor spek en bonen bij, hahaha. Toch geniet ik enorm! En natuurlijk samen spelen! Vorige week ging hij zwemmen bij Jasmijn en deze week is ze weer bij ons. Als ze voor me aan over het schoolplein lopen, gaat dat gepaard met knuffels. Het is zo vertederend te zien hoe zij deze gevoelens al op hun zesjarige leeftijd intens beleven! Vandaag kreeg Jorijn weer een prachtige tekening met een hartverwarmend briefje!


Jorijn vertelt: "Mam, toen ik nog niet op deze school zat, vond Jasmijn Tijs leuk. En toen kwam ik en ze vindt mij leuker!" Ik voel de trots van hem afstralen en ik geniet van de twinkeling in zijn ogen. IK zeg: "Dat begrijp ik wel! Je bent ook een hele leuke, lieve en stoere jongen!"

Het gebeurt! Sommige vinden hun liefde al in op de basisschool, ...Ik ben benieuwd naar hun sprookje!

Reacties

Populaire posts