A V O N D 4 D A A G S E


Nu Jorijn in groep 3 zit deed hij ook voor de eerste keer mee aan de Avondvierdaagse! Toen hij in februari met het inschrijfformulier thuis kwam, was hij heel stellig: "Dit ga ik doen, mama!"En zo kwam het dat na Tweede Pinksterdag, er vier dagen achtereen gelopen werd. De week ervoor was het prachtig weer geweest, warm (misschien voor een avond lopen zelfs wel wat te warm). Echter de eerste avond, zijn Jorijn en ik als twee verzopen katjes weer thuis gekomen.... Dat is dan weer het andere uiterste. Bij de start was het droog, maar het begon al gauw te sputteren. Na de pauze, die al vroeg viel, kwam het met bakken uit de lucht. Het waaide hard. Jorijn droeg een regenjas, maar er was geen houden aan! Het water stond ons in de schoenen. De laatste 20 minuten waren zwaar voor zowel de kinderen als de ouders die de moed er probeerden in te houden. 'Natter kunnen we niet worden!' Toch moest ook ik toegeven dat het enthousiasme met al het water in de put verdween. Maar!!!! We hebben het gered! Thuis namen we meteen een warme douche.

Eerste avond

De tweede avond heeft papa met Jorijn gelopen. Het was gelukkig droog en het zonnetje kwam door. Dag 3 liepen Jorijn en ik weer samen. Het was nu zelfs warm! Het was de langste route van bijna 6,5 km. Van de ouders en kinderen om ons heen hoorden we vermoeide geluiden. Vooral van de ouders met kindjes van 4/5 jaar (groep 1 en 2). Ik was blij dat we Tije en Fenn nog niet hebben laten lopen. Dit werd nog eens bevestigd op de laatste avond. Deze hebben we met ons vijven gelopen. De kortste afstand en de meest vermoeiende. Lang stilstaan omdat we over allerlei smalle straten gingen.

Ik kan mij van mijn eigen tijd nog herinneren dat de gewone wegen destijds waren afgezet, zodat we over de gehele breedte van de straat liepen, achter de muziek. Nu was het vooral chaotisch en liep alles door elkaar. Lang wachten, veel stilstaan doordat veel mensen langs dezelfde weg moesten. Best nog een opgave met twee vierjarigen. De laatste 15 minuten tot de finish hebben we die gedragen. Mijn eigen benen protesteerden inmiddels ook behoorlijk.

We hebben wel veel lol gehad! En we zijn heel trots op ons ventje die dit helemaal op eigen kracht heeft uitgelopen! Die medaille is meer dan verdiend! Een kleine compilatie:
Tweede avond



Wildplasser

Derde avond


De Intocht


YEAAHHHHH !!!




Reacties

Populaire posts