Family Tree


Yes, there have been changes in this house
Things that you don't know about in this family

It don't make sense, but nevertheless, 
It's all for the best
It don't make sense
The way things go
Son you should know

Some things you can't tell your brothers
Cause they're too young
Yeah you'll understand
When you love someone

There ain't no one here to blame
Sometimes things don't stay the same

It don't make sense but nevertheless
It's all for the best
It don't make sense
It don't add up
We'll always love you no matter what

And if I'm sometimes crying on the couch
Don't let it freak you out
This has been so hard

There ain't no one here to blame
Sometime things don't stay the same


Lief mannetje, je bent alweer 6,5... Hard op weg om zeven te worden. Want wat wil jij graag groot zijn. De tijd duwt ons voort, die houden we niet tegen. Graag zou ik soms de wijzers van de klok terug draaien, mooie momenten nog eens overdoen. Na de zomer ga je naar groep 4 en ik realiseer mij dat dit nog maar 11 weken duurt. Je bent ons mooie, wijze mannetje, zo lief en behulpzaam. En wat geniet ik nog elke dag van al je kusjes, knuffels en complimentjes, ... 'Ik laat je nooit achter mam, ik blijf altijd bij je!' 'Ik houd van jou, mam', 's avonds voor het slapen gaan, als we stiekem onder de dekens nog een extra hoofdstuk van Dolfje Weerwolfje hebben gelezen. 'Ik ga je missen', voordat de deur sluit. En in de weekenden kruip je altijd nog even bij me in bed.

Je bent wijs, denkt altijd na over dingen (klein en groot). Je wilt graag weten hoe dingen in elkaar zitten, hoe het werkt. Daarom kwam je vraag vorige week ook niet als een verrassing. Ik heb altijd geweten dat je die vraag eens zou stellen en ik heb mezelf altijd voorgehouden, dat ik je altijd eerlijk antwoord zou geven. Nu jij de familiebanden begrijpt, stelde je mij de vraag: 'Mam, jij hebt toch ook een papa en een mama?' Ja, ik heb ook een papa en een mama. 'Zijn die dood, ..?' Nee, die zijn niet dood'. 'Waarom zien wij die dan niet?' ...

... omdat sommige dingen veranderen, niet hetzelfde kunnen blijven. Dat is niet altijd te begrijpen, logisch of makkelijk, maar op dat moment wel beter. Omdat elkaar verdriet en pijn doen, niet leuk is. Dingen in de 'grote mensen wereld', die je later kunt begrijpen als je volwassen bent. Of dat altijd zo blijft? Dat weet ik niet, omdat we niet weten hoe de toekomst zal zijn. Is dat een antwoord op je vraag? 'Ja!'
Jij weet dat wanneer je meer vragen hebt, je deze altijd aan mama mag stellen. Ik weet dat je dat ook zult doen. Daarom houd ik zoveel van jou. Ik kan niet zeggen of ik overal een antwoord op zal hebben, maar daar doe ik zeker mijn best voor. Omdat ik van je houd ♥

Reacties

Populaire posts