Generatiezet

We merken aan alles dat Jorijn naar school gaat!

Naast alle leuke werkjes, woordjes (aap-pen-tak), vriendjes en grote verhalen waarmee hij thuis komt, zien we hem groeien in zijn motoriek (koprol maken), sociale vaardigheden* maar ook in zijn bijdehante gedrag. Hij begrijpt grapjes en maakt ze nu ook zelf. Vandaag kwam hij tot een verrassende conclusie toen hij voor de grote boodschap naar de wc was geweest: "Mama, waarom heb ik nooit rode poepen?' Ik moest meteen denken aan het liedje van Tommie van Sesamstraat: waarom maken rode snoepjes, altijd bruine poepjes.

* 'sorry mama, dat was niet mijn bedoeling, ik heb daar niet goed over nagedacht',...

Vanmiddag even weer gezellig geknutseld. We hebben een weekklok gemaakt. Jorijn kent alle kleuren van de dagen van de week en legt ze moeiteloos in volgorde. Van Rompompom hebben we de 'aanwijzer' gemaakt. De vis is ook zijn pictogram op school. Die hangt op de weekklok als je het hulpje bent die dag. Afgelopen donderdag was Jorijn het hulpje. De klok moet nog even geplastificeerd worden, maar dan is hij helemaal klaar! Ik noemde het de 'weekklok', 'databord' riep Jorijn erachteraan. Oh ja, sorry schat! Kaartje = pictogram. Het databord hangt op het magneetbord op de koelkast, klaar voor de maandag, want dan komt er voor het eerst een vriendje mee uit school!!!

Ik heb wat spellen op mijn pc gezet die ik veel gebruikte in de kleuterklas, o.a. Regenboog vis. Jorijn vindt het prachtig! Kan hij weer 'leren' met de muis ;-) Daarna hebben we nog even aardbeientaartjes gemaakt van klei. Heerlijk die momenten samen als de tweeling slaapt.  


Reacties

Populaire posts