Zomer

Het was weer een heerlijke dag! Na een flinke onweersbui vannacht, was het vandaag weer zomers warm.

De jongens hebben weer de hele dag buiten gespeeld, vooral met WATER! Dat vinden ze allen echt geweldig. Het kan niet nat en gek genoeg. In de ochtend had ik alleen een emmer buiten gezet waar ze druk in aan het spatten waren en met bakjes in de weer. Al gauw lagen de rompers te drogen. Ineens roept Jorijn: "Mama, kijk wat Fenn doet!" ...

Fenn was met zijn kont in de emmer gaan zitten en was heerlijk aan het genieten van het verkoelende water. Het was een hilarisch gezicht en we hebben er hard om gelachen. Fenn lachte mee en stoorde zich er helemaal niet aan.
Jorijn gaat graag fietsen. Het allerliefst samen met papa. Net als papa heeft hij ook zijn helm op en samen trappen ze dan een rondje in de wijk als papa terug is van het wielrennen.


Deze serie heb ik vandaag van de jongens gemaakt. Ze waren niet moe te krijgen. Ze hebben van 10:45 tot 13:30 geslapen en daarna hebben ze volgehouden tot 19:30! Toen was het ook snel stil boven. Jorijn slaapt tussen de middag nog maar zelden en vaak niet langer dan 1,5 uur.

Als ik dan de foto's kijk voel ik een enorme trots. Trots op het gezin dat we zijn, hoe de jongens zich ontwikkelen. Verliefd op die koppies! Vertederend en ontwapenend. Elke avond ga ik bij ze kijken, voordat we gaan slapen. In dromenland na weer een dag te hebben stuk gespeeld. Het zijn echte jongens, nergens van onder de indruk, Bengels! Ze halen de kasten en de lades leeg, eten alles wat los en vast zit, houden hun kleding geen halve dag schoon en zitten overal bovenop, onder, in of achter. 

Soms heb je er je handen vol aan. Vanmiddag zat Jorijn vast met zijn arm onder de bank, nadat hij zijn autootje wilde pakken, zat Tije bovenop de keukentafel, had Fenn alle DVD's uit de la geplukt. Voor het eten deed ik ze in bad. Tegenwoordig gaan ze met z'n drietjes en dat is één groot waterballet. Wat hebben ze een lol! Ik zit op de rand nat te worden, probeer alles te ontwijken dat mijn kant uit wordt gegooid, want mama nat maken is wel erg leuk. Ondertussen blaas ik bellen de badkamer in. Jorijn wil de grootste bel vangen, Tije schatert het uit en Fenn staart verwonderd naar de bel die op zijn buik blijft plakken. Ineens is het alle hens aan dek, ... 

Fenn probeert hoe het badkrijt smaakt en ik poets snel zijn gekleurde tandjes. Na hem te hebben afgedroogd sta ik verbijsterd en met enig afgrijzen te kijken naar Tije, .. die probeert een keutel met zijn handjes in de badkraan te duwen, ........ Boys will be boys! Ik spoel Tije en Jorijn af. Terwijl Tije met zijn badcape om over de gang waggelt, droog ik Jorijn en trek hem snel een hemd en broekje aan. Uiteindelijk zitten de drie heren gewassen beneden en kan ik gaan koken.

ONDEUGEND-ONTWAPENEND-LIEF-STOER-EIGENWIJS

Reacties

Populaire posts