Het GROTE avontuur van Muis

Muis verteld:

'Ik heb een heel spannend avontuur beleefd vandaag op de Ermelosche Heide. Superblij was ik toen ik met mijn maatje mee mocht op het tripje naar de hei! Heerlijk lekker buiten en spelen met mijn grote vriend.
Het was heerlijk weer en het was erg gezellig. We hebben in bomen geklommen, met de bal gespeeld... en na een uurtje uitrazen gingen we naar huis, ... Mijn vriendje wel, ik niet!!!


Tot mijn grote schrik bleef ik achter in zijn tas op de parkeerplaats in Ermelo'.

Mama van Jorijn verteld:

'Na een uurtje op de hei reden we terug naar huis. Onderweg zijn we gestopt voor een ijsje. De eerste van dit jaar! Tije en Fenn een bekertje softijs en Jorijn een waterijsje. Daarna hebben we vol goede moed de reis voortgezet, de jongens waren moe en zouden thuis even slapen.
Thuis aangekomen wilde Jorijn een bal uit zijn rugzak, ... Rugzak? RUGZAK !!!! MUIS !!! Zonder Jorijn te alarmeren is papa direct weer in de auto gestapt, terug maar de Ermelosche Heide. Tije en Fenn in bed gemaakt en Jorijn op de bank met drinken en een chipje. Wat er op dat moment allemaal door mijn hoofd ging is niet te beschrijven... Paniek, verdriet, onrust, .. zou hij er nog staan??? Arme Muis, gescheiden van zijn maatje, alleen achtergelaten op een parkeerplaats... Wat duurt de tijd dan lang, Mark zou bellen als hij 'm gevonden had...
Verschrikkelijk wat voelde ik mij schuldig, .. Hoe kon dit nou gebeuren?? Waar hebben we zijn rugzak gezet toen we alles inpakten? Verscheurd, tranen stroomden over mijn wangen en Jorijn zat nietsvermoedend op de bank naar Dora te kijken. Ik heb gebeden, gesmeekt, dat een ieder die passeerde de tas zou laten staan! Waar zou Muis terecht komen als iemand toch zou besluiten 'm mee te nemen? Zouden ze zijn thuis terug proberen te vinden? Arme Muis, ... wat moet hij nu denken?

Ik heb dat nooit gekund... Mijn knuffels hadden allemaal gevoel toen ik klein was. Als ik boos was en ik smeet er één door de kamer had ik daar binnen drie tellen ongelofelijk veel spijt van en knuffelde ik ze net zo lang tot ik dat vreselijk gevoel kwijt was. Dat Muis leeft is een vaststaand feit, daar heeft onze oudste zoon voor gezorgd. Zoveel liefde als dat mannetje heeft voor zijn kleine vriend. Sinds een tijdje heeft Muis een stemmetje, Jorijn antwoord voor hem en vraagt om kaas voor Muis, hahahaha. En nu was dat kleine vriendje alleen achter gelaten op de parkeerplaats in Ermelo.

17:00 uur, telefoon!!! Mark! Muis zat veilig bij Mark op de bijrijdersstoel. Tranen van geluk en opluchting er bestaan goede mensen! Die hadden de tas netjes aan het hek gehangen! DANK dank dank! Jorijn was ondertussen bij mij in slaap gevallen. Zonder dat hij het heeft gemerkt hebben we Muis daarna bij hem neergelegd op de bank. Samen sliepen ze verder, .. VRIENDJES voor ALTIJD!

Muis:
Ik wist dat mijn vriend me niet alleen zou laten. Ik ben zo blij dat ik weer bij hem in zijn bedje slaap vannacht!

Reacties

Populaire posts