PRIKKELBAAR


Malle Pietje had wel een heel 'gevoelig' pakje op de deurmat gelegd vorige week zaterdag, ...

Om 07:30 uur stapte ik naar buiten om Jorijn naar de voetbaltraining te brengen en met Fenn naar zwemles te gaan. Ik voelde iets raars onder mijn voet en schoof het uit automatisme, opzij. Toen ik beter keek, zag ik onze stekelige vriend, opgerold tot een balletje.

Daar lag hij 15 minuten later nog, ... Zou hij daar pardoes in zijn winterslaap gesukkeld zijn? Gewoon liever lui dan moe? We hebben hem binnen gezet, om een egel burcht voor hem in de achtertuin te bouwen. Dat hebben de jongens met z'n vijven gedaan die middag. Er werden zachte pluimen verzameld, bladeren en een lekker nestje gemaakt. Nadat Fenn hem uitgebreid had onderzocht, kon hij naar bed!

Slaap lekker klein vriendje, tot over een paar maanden! Geniet je mee van dit prikkelbaar moment?




Reacties

Populaire posts