Paarse glijbaan

Onze tandarts heeft een paarse glijbaan! Ik ging afgelopen week voor het eerst met papa en mama mee naar de jaarlijkse controle.

Ik wist nog niet goed wat de tandarts was. Papa en mama hadden het wel uitgelegd en ik heb het bij de Bubbelguppies gezien. Mijn tandjes moet ik poetsen om ze schoon te houden, want anders eten kleine beestjes gaatjes in mijn tanden. Poetsen kan ik heel goed! Twee keer per dag. Eerst poetsen papa en mama, daarna poets ik zelf.

De tandarts heeft leuk speelgoed! Dat vond ik erg mooi, met appels en peren in een mandje over een spiraal.  Muis ging ook mee naar de tandarts en die mocht eerst op de stoel. Een grote paarse stoel die op een glijbaan lijkt! Muis ging omhoog in de stoel, dat was lachen! De tandarts deed een lampje aan om in Muis zijn mond te kijken. Er was een spiegel op een stokje en daarmee keer hij naar Muis zijn tandjes. Hij had goed gepoetst! Toen de stoel weer naar beneden ging wilde ik er direct op! 'Nu ik'!

De tandarts heeft al mijn tanden geteld, ze zijn er allemaal! Ik heb heel goed aaaaaaa gezegd, net als Muis.  Toen de stoel weer naar beneden ging kon ik er zo af glijden, net een glijbaan. Het was heel leuk, toen mocht mama van mij op de paarse glijbaan. Na de tandarts ging ik spelen op de groep. Met mijn vriend Jordan.

Reacties

Populaire posts