In het ziekenhuis

Jorijn: 'Mama, ik ben ziek'
Mama: 'Wat heb je dan, Jorijn'?
Jorijn: 'Pijn in mijn buik, er zit een baby in mijn buik'!
Mama: 'Oh, en hoe moet dan nu dan'?
Jorijn: 'Ik moet naar het ziekenhuis'
Mama: 'Wat gaan ze daar dan doen'?
Jorijn: 'Dan kan ik weer beter worden'...

Kinderfantasie, heerlijk! De gesprekken met Jorijn zijn fantastisch. Hij is zo inventief en heel bij de hand. Echt een 'oude ziel'. Mijn oma noemde hem al 'vroeg wijs' toen hij nog maar net geboren was. Hij wordt vaak ouder geschat door zijn omgeving.

Afgelopen week maakte ik een broodje voor hem.
Mama: 'Jorijn, wil je kaas of worst op je broodje'?
Jorijn: 'Kaas'
Gemurmel vanuit de kamer
Mama: 'Wat wil je nou op je broodje, Jorijn? Kaas of worst'?
Jorijn: 'Kaas, heb ik toch gezegd'!
Mama: 'Oke'...

Iets zegt ons, dat er nog vele van dit soort gesprekken gaan volgen! Jorijn stelt ook niet de 'waarom-vragen'. Hij is alleen maar bezig met 'Wat doe jij'? De hele dag! Als wij dan zeggen: 'We staan op de kop en poepen dubbeltjes', ligt hij helemaal in een deuk. Het is zo'n heerlijk ventje!

Reacties

Populaire posts