2 jaar en 9 maanden (21 juni 2013) "Ik ben een Peuter"

Ik ben hard op weg naar mijn derde jaar! Ik ben (nog steeds) een heel eigenwijs handenbindertje met een eindeloze energie. Ik babbel wat af en stel steeds meer vragen.
Als ik praat kom ik ook in de `waarom?`- fase. Dan stel ik daarna nog maar eens een waarom-vraag. Ook lijken mijn oren ineens niet meer te werken. Hoe vaak mama of papa ook roept, ik bedenk net even wat anders te gaan doen.

Soms komt mama handen tekort. Waar ik als dreumes zoveel mogelijk zelf wilde doen, vraag ik nu ineens bij alles weer hulp. Niet omdat ik het niet kan, maar het is zo gemakkelijk als een ander het voor me doet. Papa en mama proberen hierin niet te veel mee te gaan, maar soms lukt het toch, want dan moet het even snel. Al met al ben ik een "hoop werk", maar ik kan ook heel aanhankelijk zijn, graag knuffelen of samen spelletjes doen of boekjes lezen. Papa en mama gaan nog zoveel mogelijk genieten,... Mijn volgende fase is de kleuterfase. In die fase ga ik naar school (!) en dan is dat allemaal voorbij.
 
Klein klein peutertje ...
 

Reacties

Populaire posts