Deze jongen, mijn zoon, degene die mij in september al 10 jaar de titel 'MAMA' geeft.
 
Een gevoelige jongen, een (beeld)denker en enorm creatief. Die gek is op ruimtevaart, dino's en piraten. Een jongen die droomt over een baan als archeoloog in de ruimte. Die de mooiste bouwwerken maakt met blokken, hout of van papier, zomaar uit zijn hoofd. Spelling is zijn stomste vak met al die domme regels en lezen was niet aan jou besteed. Tot voor kort! Je bijt je nu vast in boeken over piraten, dino's, Star Wars en meesterdieven, ondanks je uitdaging met lezen. Je leest de ondertiteling van de Star Wars films en je ging zomaar twee leesniveaus omhoog! Gek op bordspellen, maar je kunt absoluut niet tegen je verlies. 
 
Soms pieker ik en vraag ik me af hoe ik je kan helpen, dat het allemaal wat makkelijker wordt. Laat ik me stiekem (ver)leiden door tabellen en cijfers in een gesprek met school... Aan de andere kant laat ik me liever leiden door jou, trots dat jij je eigen pad kiest en niet vatbaar lijkt voor groepsdruk. Je kiest je eigen vrienden, komt op voor anderen. Met Muis bij de hand, kan jij de wereld aan. 
 
Heerlijk betrokken, gevoelig en liefdevol kind. Ik heb vertrouwen in je, blijf wie je bent. Ik houd van jou!
 




 

Reacties

Populaire posts