IK GEEF JE DE RUIMTE

Het is wel een beetje erg, ... Jorijn is al twee weken 7 en ik heb nog geen blog geschreven! Het is de afgelopen weken ongelofelijk druk geweest.  Eindelijk 7, één jarige, drie dagen feest, een partijtje, 1000 foto's, Mad Science, verwondering en heel, veel lol! Even een sneakpeak, binnenkort beloof ik meer!

Jorijn wist al heel lang dat zijn thema dit jaar 'Ruimtevaart' zou zijn. Dus hebben we ideeën verzameld voor zijn decoratie en zijn partijtje. De voorbereidingen zijn altijd super leuk, maar hemeltje lief... Ik vergis me toch vaak weer in de tijd en de energie die daarin gaat zitten. Jorijn wil de ruimte, we hebben hem deze gegeven! Kijk mee naar de voorbereidingen.


Outerspace
Van lampionnen heb ik het planetenstelsel gemaakt met daarin LED-lampjes. Ook voor de traktatie gingen we over 'grenzen'. We bakten 30 (ja, je leest het goed) 3D spaceshuttles met een astronaut en sterren. Verpakt in papieren boterhamzakjes met een zelf gemaakt label. En na een week voorbereiden, is de grote dag daar!



Hiep hiep hoeraaaahh, Jorijn is 7 jaar! In zijn ruimtepak van André Kuipers verscheen hij aan het ontbijt. Hij kon niet wachten om zijn pakjes open te maken. Zeven kaarsjes in de jaarring en ze gingen allemaal uit! Van Tije en Fenn kreeg hij Lego City, een ladderwagen en een geldtransportwagen. Van ons de Playmobil set van Drakenrijders van Berk met Tandloos. Als je 7 bent, word je steeds zelfstandiger. Daarom vonden we het tijd voor een horloge. Helaas was er in de ochtend geen tijd om meteen al die fijne cadeaus uit de doos te halen. Met papa de vlag hijsen buiten en op naar school! Zijn traktatie viel bij iedereen in de smaak.

Eenmaal uit school werden er met de oppas cupcakes gebakken en versierd. En natuurlijk waren er nog meer cadeautjes! Wat heerlijk om hem zo te zien genieten.

Vooruitblik
Van de 1000 geschoten foto's is dit natuurlijk maar een kleine greep. Ik beloof de komende dagen wat meer te delen van zijn verjaardag met familie en zijn MAD partijtje! Een sneakpeak? Nou vooruit!

De aanvang van zijn verjaardag
Mad Science
De Mad Kidz Science Club



Reacties

Populaire posts